Współcześnie prowadzenie firmą znacznie częściej jest związane z koniecznością zlecenia części zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu wykwalifikowanych pracowników, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale też każdy projekt stwarzają od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech danego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel prokurowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również regularne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i inne w atrakcyjny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są równocześnie wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można więc konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie materialnym, jak i strategii całościowych.