Głównym spośród trudnych przeszkód w większości polskich miast jest infrastruktura drogowa. Nasze miasta są nie przygotowane do tak wielkiego natężenia ruchu, jaki został zapoczątkowany przez wzrost ilości pojazdów na krajowych szosach. Z tego powodu główną z najważniejszych kierunków rozwoju które powinno rozpocząć prawie każde województwo jest inwestycja w transport i komunikację. Jezdnie i transport miejski to najważniejszy obszar, który pozwoli poprawić wygodę krakowian a także usprawni integralność gospodarki Krakowa.
Wśród okolicznych gmin, nowe projekty komunikacyjne w Krakowie silnie się wyróżniają. Krakowianie w głosowaniu opowiedzieli się za budową metra, jednak zanim metro powstanie, w komunikację autobusową i tramwajową i nawierzchnie drogowe potrzeba włożyć sporo pieniędzy . Z ważniejszych decyzji finansowych warto podkreślić:
w pełni napędzaną elektrycznie linię autobusów – pierwszą w kraju,
nowoczesne torowisko na Ruczaju,
w pełni przebudowany dworzec PKP wraz z miejscem handlowym.
Oprócz tego, w planach miasto ma inwestycje w przynajmniej kilka nowych dróg dojazdowych między już istniejącymi drogami oraz naprawy istniejących połączeń tramwajowych i dróg dojazdowych.
Mieszkańcy napraw nie lubią – utrudnienia w poruszaniu się i dojazdach do pracy przeszkadzają w codziennym życiu. Warto zaś mieć jasność tego, że bez napraw jakość dróg nie może być lepsza i by było lepiej, trzeba wytrwałości.Prezydent Krakowa
Inwestycje w rozwój transportu to nie jedynie kolejne drogi, ale również doskonalszej jakości powierzchnia jezdni, która będzie mocniejsza i wytrzymała. (jednym z takich wzorów jest odporna na ścieranie nawierzchnia jezdni na skrzyżowaniu Zakopiańska – Brożka oraz na zachodniej drodze Wadowickiej). Oczywiście, miasto wymaga jeszcze wielu remontów i nowych pomysłów, by jeździło się po nim dobrze. Nie tylko autem, ale również tramwajami. Ale widać wyraźnie, że wszystko jest na prostej trasie do tego, by mieszkańcom mieszkało się tu naprawdę wygodnie i przyjemnie.