Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub produktu niż przekonując prawdopodobnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

reklama interaktywna Kraków    

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, właśnie dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój osobisty smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on należyty technicznie i bezproblemowy.